PROGRAM EDUKACYJNY ZIARENKA
Realizację Podstawy Programowej zapewnia  realizowany programu ”Odkrywam siebie ” Wiesławy Żaby- Żabińskiej wydany przez MAC EDUKACJA zgodny z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej. . Ponadto:
– język angielski – warsztaty teatralne – Metoda Dobrego Startu – globalne czytanie – gry i zabawy matematyczne – zajęcia taneczno – ruchowe – warsztaty plastyczne – gry i zabawy edukacyjne – zajęcia logopedyczne – rytmika – koncerty muzyczne – spotkania rodzinne – ciekawe wycieczki

 

Podstawowe założenia programów, które w przedszkolu ZIARENKO stanowią uzupełnienie obowiązkowej Podstawy Programowej.

Częste pytanie rodziców zatroskanych o rozwój swojego dziecka brzmi – Czy moje dziecko będzie przygotowane do nauki w szkole? Po kilkunastu latach pracy z dziećmi wypróbowałam różne programy nauczania i uważam, że trzy z nich są szczególnie cenne, znacząco wspierają rozwój dzieci w trzech obszarach:

Przygotowanie do czytania: metodą Pani Ireny Majchrzak
Przygotowanie do pisania: Metodą Dobrego Startu Pani Profesor Marty Bogdanowicz
Kształtowanie

kompetencji matematycznych: metodą E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

W oparciu o wskazane programy i metody zapewniony zostaje dzieciom, zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego ( z dnia 30 maja 2014r.), rozwój w następujących obszarach edukacyjnych:

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, czyli porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.
  • Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
  • Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
  • Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
  • Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
  • Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
  • Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.