W roku przedszkolnym 2024/2025 realizację Podstawy Programowej osiągamy z pomocą programu „Dobry pomysł” wydany przez WSIP zgodny z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Ponadto:
– język angielski – warsztaty teatralne – Metoda Dobrego Startu – globalne czytanie – gry i zabawy matematyczne – zajęcia taneczno – ruchowe – warsztaty plastyczne – gry i zabawy edukacyjne – zajęcia logopedyczne – rytmika – koncerty muzyczne – spotkania rodzinne – ciekawe wycieczki
Podstawowe założenia programów, które w przedszkolu ZIARENKO stanowią uzupełnienie obowiązkowej Podstawy Programowej.
Częste pytanie rodziców zatroskanych o rozwój swojego dziecka brzmi – Czy moje dziecko będzie przygotowane do nauki w szkole? Po wielu latach pracy z dziećmi wypróbowałam różne programy nauczania i uważam, że trzy z nich są szczególnie cenne, znacząco wspierają rozwój dzieci w trzech obszarach:
Przygotowanie do czytania: metodą Pani Ireny Majchrzak
Przygotowanie do pisania: Metodą Dobrego Startu Pani Profesor Marty Bogdanowicz
Kształtowanie kompetencji matematycznych: metodą E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
W oparciu o wskazane programy i metody zapewniony zostaje dzieciom, zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego ( z dnia 30 maja 2014r.), rozwój w następujących obszarach edukacyjnych:
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, czyli porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
- Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
- Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
- Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
- Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
- Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
- Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.